Niedziela, 24 sierpnia 2014

Czas trwania 2h:34m:12s
Śr. prędkość 25,3km/h
Przewyższeń ok 538

Ślad trasy na endomondo w linku poniżej

Dożynki w Gminie Pleśna

Niedziela zapowiadała się iście deszczowo, od wczesnego ranka padało i nie zapowiadało się że będzie szansa dziś na rowerowy wypad. Stało się jednak inaczej, po godzinie 12 zaczęło się przejaśniać i dostałem wiadomość od Marcina że planują wybrać się przez Ryglice na Pilzno. Poinformowałem Dawid i zacząłem przygotowania do rekreacyjnej wycieczki, gdyż wiedziałem że ani tempo ani teren nie będzie wymagający, w mojej ogólnej kondycji psychiczno-kondycyjno-chorobowej idealna opcja. Tak więc z początku w pełnej obsadzie ruszyliśmy do Łękawicy w sumie prawie same zjazdy, tam Dawid odbił na prawo na szutrowy podjazd my natomiast ruszyliśmy w kierunku na Skrzyszów główną drogą, na czubie peletonu z początku siedział Sebastian lecz później zmienił go Marcin, ja natomiast z innym Marcinem jechaliśmy za nimi. Na skrzyżowaniu koło stacji benzynowej w Skrzyszowie, Marcin odbił na Tarnów a my ruszyliśmy na Zalasową. Jak się okazało na prowadzenie zostałem jednogłośnie wybrany i prowadziłem peleton na samą krzyżówkę osiągając stosunkowo dobre tempo. Na zjeździe chciałem mocno dokręcić, lecz szybko chłopaki zostali z tyłu twierdząc że zabrakło im przełożeń, tuż przed Ryglicami zaczęło padać i szybko skryliśmy się na przestanku autobusowym. Dołączył do nas kolarz na szosie jadący na Treku z Ryglic, jak się okazało tez z Tarnowa tyle że jechał przez Tuchów i prowadził chmurę z deszczem, ubrał się i pojechał my natomiast czekaliśmy nadal. Humory nas nie opuszczały więc czas mijał przyjemnie, gdy zelżyło chłopaków nabrała ochota na lody w Ryglicach, mnie pozostało patrzeć i śmiać się pod nosem. Po kilku minutach przejaśniło się na tyle że ruszyliśmy w kierunku na Tuchów, tam widziałem już że Sebastian opadał z sił, udaliśmy się do Tuchowa na rynek a stamtąd na Buchcice i Pleśną zachodnim brzegiem rzeki Biała. Dojechaliśmy do celu, pokazałem jeszcze Marcinowi nowy podjazd na Słoną Górę i zawróciliśmy pod Urząd Gminy gdzie trwały Dożynki Gminne, posłuchaliśmy miejscowych przygrywek oraz skosztowaliśmy miejscowego chleba. Po tych czynnościach udaliśmy się już w drogę powrotną do domu, dojechaliśmy do Radlnej i Marcin z Sebastianem pojechali oglądać trawę pod GPZ a ja skoczyłem zdobyć KOM-a niestety zabrakło 8 secund, wróciłem do chłopaków i się okazało że wpadli na niezłe gówno leżące na całej drodze brudząc sobie przy tym opony. Pod Desperado robimy ustawkę, wyścig, ja jadę przez Tarnowiec oni prosto granicami kto pierwszy na Pętli Autobusowej w Zawadzie, ja mam przynajmniej 2 km dłuższy dystans, ale z przyjemnością przyjmuję wyzwanie. Staram się dawać z siebie wszystko jednak opory wiatru robią swoje, wpadam na podjazd pod Zawadę od Tarnowca zdyszany ale jadę ostro, wykręciłem swój rekord na tym segmencie, jeszcze zjazd pod pętlę i Oni już są. Trochę zasmucony podjeżdżam do nich, przegrałem o jakieś 2-3 minuty. Później już pożegnania i powrót do domu. Dzięki za jazdę do następnego.